Już 14 kwietnia (sobota) o godzinie 13.00 na gdyńskim bulwarze Nadmorskim zostanie umieszczony najdłuższy baner reklamujący kampanię 1%. Będzie to ponad 100-metrowe dzieło, które zostało przygotowane przez wolontariuszy i podopiecznych gdyńskich organizacji pożytku publicznego.

– Gdyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych w okresie rozliczania podatku PIT zachęca mieszkańców Gdyni do przekazywania 1% na rzecz organizacji pożytku publicznego. Wykorzystując pierwsze wiosenne promienie słońca i niebywałą popularność gdyńskiego bulwaru, chcemy tam zareklamować gdyńskie organizacje, które każdego dnia sprawiają, że nasze miasto zmienia się na lepsze – mówi Jakub Ubych z Gdyńskiego Centrum Organizacji Pozarządowych.

Wśród autorów znalazły się bardzo różne organizacje, a wśród nich: Fundacja Dom Marzeń, Fundacja Dogtor, Stowarzyszenie Hospicjum im. św. Wawrzyńca, Stowarzyszenie OVUM, Stowarzyszenie In gremio, Fundacja Adapa i wiele innych. To organizacje, które każdego dnia działają w Gdyni i na rzecz gdynian – realizując niesamowite projekty kulturalne, pomocowe czy też edukacyjne.
 
– Bardzo nas cieszy, że gdyński III sektor jest tak różnorodny i bardzo aktywny. Odważnie wychodzi z inicjatywami do mieszkańców naszego miasta i z każdym rokiem jego działania są bardziej zauważalne. To buduje zaufanie. W ubiegłym roku gdyńskie organizacje pozarządowe otrzymały ponad 7 mln złotych w ramach odpisów podatkowych – dodaje Jakub Ubych z GCOP.

Baner będzie rozwieszany i mocowany do falochronu, który biegnie wzdłuż bulwaru Nadmorskiego. Jego początek będzie przy parkingu na końcu al. Marsz. Piłsudskiego i będzie podążał w kierunku plaży miejskiej. Wolontariusze będą pracować od godz. 12.00, natomiast o godz. 12.50 jest planowane wspólne mocowanie ostatnich elementów. O godz. 13.00 odbędzie się wspólne zdjęcie z osobami, które pracowały nad banerem. Po wykonaniu zdjęcia wolontariusze będą rozdawać małe pamiątki osobom, które uczestniczyły w wydarzeniu.

Za: Gdynia.pl