PYTANIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ:
Jestem prezesem stowarzyszenia. 29 czerwca Walne Zgromadzenie zatwierdziło nasze sprawozdanie finansowe. Następnego dnia członkowie zarządu rozjechali się na wakacje. 17 lipca wróciłem do domu i okazało się, że każdy z nas – członków zarządu – myślał, że to ktoś inny zajmie się wysłaniem sprawozdania do urzędu skarbowego. W rezultacie ciągle jest ono niewysłane. Co możemy zrobić w takiej sytuacji? Czy grozi nam jakaś kara?
PORADNIK.NGO.PL ODPOWIADA
Niestety tak. Nie jest to jednak sytuacja beznadziejna, a dzięki mobilizacji można uniknąć poważniejszych konsekwencji.
10 dni na złożenie sprawozdania finansowego do urzędu skarbowego
Organizacja pozarządowa, która nie złożyła do US sprawozdania finansowego w ciągu 10 dni od jego zatwierdzenia (i nie później niż do 10 lipca), popełnia wykroczenie skarbowe. Grozi ono grzywną nałożoną przez urząd skarbowy. Wysokości kary zmieniają się co rok w związku ze zmianą wysokości minimalnego wynagrodzenia – najniższa wynosi w 2017 r. 200 zł.
; ;