I. Podstawa prawna konkursu.
 
1. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 446 ze zm.);
2. Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U.  z 2016 r. poz. 239 ze zm.);
3. Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 487 ze zm.);
4. Ustawa z dnia z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 697)
5. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1870 ze zm.);
6. Uchwała Nr XIV/284/15 Rady Miasta Gdyni z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na lata 2016-2020;
7. Uchwała Nr XXVI/633/16 Rady Miasta Gdyni z dnia 23 listopada 2016 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy miasta Gdyni z organizacjami pozarządowymi na rok 2017;
8. Uchwała nr XLVII/1004/14 Rady Miasta Gdyni z 29 października 2014 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego programu współpracy miasta Gdyni z organizacjami pozarządowymi na lata 2015-2020.

II. Ogłaszający konkurs.

Prezydent Miasta Gdyni
Al. Marszałka Piłsudskiego 52/54
81-382 Gdynia
telefon (centrala) (58) 66 88 000; fax: (58) 62 09 798
e-mail: umgdynia@gdynia.pl; www.gdynia.pl

III. Obsługa merytoryczna konkursu.

Zespół Placówek Specjalistycznych im. K. Lisieckiego „Dziadka”
ul. Wejherowska 65, 81-049 Gdynia
dalej zwany: Zespołem Placówek Specjalistycznych w Gdyni lub ZPS w Gdyni
telefon/fax (58)  664 33 66
e-mail: oferty@zpsgdynia.pl; www.zpsgdynia.pl

IV. Podmioty uprawnione do ubiegania się o dotacje.
 
1. Uprawnione do złożenia oferty są: podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw z zakresu:
1.1. wspieranie i rozwój człowieka i rodziny, zwłaszcza dzieci i młodzieży,
1.2. działania na rzecz społeczności lokalnych, integracji środowisk lokalnych,
1.3. profilaktyka uzależnień,
1.4. opieka, edukacja i wychowanie,
1.5. re/integracji rodzin,
1.6. przeciwdziałanie patologiom społecznym oraz działania na rzecz ochrony i promocji zdrowia,
1.7. przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
2. Dotacja z budżetu miasta może być przyznana podmiotom uprawnionym:
2.1. organizacjom pozarządowym:
2.1.1. niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych,
2.1.2. niedziałające w celu osiągnięcia zysku osobom prawnym lub jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacjom i stowarzyszeniom, z zastrzeżeniem art. 3 ust. 4 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

2.2. lub następującym podmiotom:
2.2.1. osobom prawnym i jednostkom organizacyjnym działającym na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,
2.2.2. stowarzyszeniom jednostek samorządu terytorialnego,
2.2.3. spółdzielniom socjalnym,
2.2.4. spółkom akcyjnym i spółkom z ograniczoną odpowiedzialnością oraz klubom sportowym będących spółkami działającymi na podstawie przepisów Ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 176 ze zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

3. Podmioty składające ofertę w otwartym konkursie ofert nie muszą posiadać statusu organizacji pożytku publicznego.

4. Terenowe oddziały organizacji (nieposiadające osobowości prawnej) mogą złożyć ofertę wyłącznie za zgodą zarządu głównego organizacji (tj. na podstawie pełnomocnictwa szczególnego udzielonego przez zarząd główny). Natomiast terenowe oddziały posiadające osobowość prawną mogą składać ofertę, niezależnie od zgody zarządu głównego (o ile odrębne unormowania nie wynikają
z wewnętrznych regulacji danej organizacji).

V. Rodzaj zadania publicznego.
 
1. Rodzaj zadania publicznego: Zorganizowanie pomocy dla młodzieży i ich rodzin w postaci różnorodnych ofert zajęć i aktywności realizowanych w formie Placówki Wsparcia Dziennego w rejonie ulic Zamenhofa i Opata Hackiego oraz Placówki Wsparcia Dziennego w rejonie dzielnicy Gdynia Dąbrowa.

2. Zadanie publiczne obejmuje prowadzenie dwóch odrębnych placówek wsparcia dziennego. Jedna oferta może obejmować prowadzenie wyłącznie jednej placówki.

3. W/w zadanie publiczne wynika z przepisów prawa i zapisów programów:
3.1. Art. 41 ust. 1 pkt 3 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
3.2. Art. 18, 24 zw. z Art. 176 pkt 3 pkt c ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
3.3. Cel operacyjny 2 Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016 – 2020;
3.4. Zapisy Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na lata 2016-2020;
3.5. Zapisy Gdyńskiego Programu Wsparcia Rodziny i Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2014 – 2016.

VI. Planowana wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania. 

1. Prezydent Miasta Gdyni zapewni łączną kwotę środków przeznaczonych na wsparcie realizacji zadania publicznego, w formie dotacji celowej, w wysokości:
1.1 dla placówki w ZS Nr 14, ul. Nagietkowa 73:
1.1.1  do 48.800,00 zł w 2017r.
1.1.2  do 66.200,00 zł w 2018r.
2.2 dla placówki zlokalizowanej na ulicy Opata Hackiego 17 :
2.2.1 do   80,000,00 zł w 2017r.
2.2.2 do 106 664,00 zł w 2018r.

2. Wnioskowana maksymalna kwota dotacji na wsparcie realizacji zadania nie może przekroczyć 99 % kosztów finansowych realizacji całego zadania publicznego. Oferent ma obowiązek wniesienia wkładu własnego w wysokości co najmniej 1 % całkowitego kosztu zadania. Wkład własny może przybrać formę:
2.1. własnych środków finansowych oferenta, innych środków publicznych (np. dotacje), świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania, lub
2.2. wkładu osobowego, który stanowi pracę społeczną członków i świadczenia wolontariuszy planowanych do zaangażowania przy realizacji zadania.

3. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku Oferent zobowiązany jest do przedstawienia korekty zakresu rzeczowego i finansowego realizowanego zadania, dostosowanego do kwoty przyznanej dotacji, zgodnie z zaleceniami Komisji Oceniającej.

4. Dotacja przekazywana będzie na wskazany rachunek bankowy należący do Oferenta, w transzach, w ilości i wysokości wynikających z zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego konkursu umowy.

5. Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na realizację zadania publicznego określonego w rozdziale V pkt. 2 niniejszego ogłoszenia.

VII. Warunki i termin realizacji zadania.

1. Termin realizacji zadania obejmuje okres od dnia 01 lipca 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2018 r.

2. Realizacja pomocy dla dzieci i młodzieży w wieku 6 – 18 lat i ich rodzinom w formie placówki wsparcia dziennego dla nie mniej niż 24 osób miesięcznie i ich rodzin, w formie pracy podwórkowej realizowanej przez wychowawcę. Oferent jest zobowiązany do podania w ofercie dokładnej liczby dzieci objętych stałym wsparciem placówki.

3. Realizacja zadania będzie prowadzona na bazie niżej wyszczególnionych lokali, położonych w Gdyni:
3.1. ZS Nr 14, ul. Nagietkowa 73,
3.2. Ul. Opata Hackiego 17
4. Prezydent Miasta Gdyni, po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, podpisze z Podmiotem wyłonionych w drodze konkursu umowę użyczenia lokalu, o którym mowa w ust. 4 powyżej, wskazanego w ofercie realizacji zadania publicznego.

5. Szczegółowe terminy oraz warunki finansowania i rozliczania zadania będzie regulować umowa zawarta pomiędzy Prezydentem Miasta Gdyni, a Podmiotem wyłonionym w drodze konkursu.

6. Dopuszcza się realizację zadania w innym lokalu będącym w dyspozycji Oferenta. W takim przypadku Oferent obowiązany jest dołączyć do dokumentacji konkursowej dokumenty poświadczające tytuł prawny do tego lokalu (np. akt notarialny, umowę użyczenia, najmu/dzierżawy – obejmujących przynajmniej okres realizacji zadania publicznego).

7. Podmiot wyłoniony w drodze konkursu, poza standardem określonym w art. 18 – 28 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, zapewnia w szczególności:
7.1. objęcie w każdym kolejnym miesiącu realizacji zadania opieką i wychowaniem zadeklarowanej w ofercie liczby dzieci i młodzieży w wieku od 6 do 18 lat, jednak nie mniej niż 24 – w każdej z dwóch placówek, w celu wsparcia rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych. Zajęcia powinny uwzględniać specyfikę grupy docelowej a oferta placówki powinna być adresowana zarówno do dzieci i młodzieży, jak też pozostałych członków rodzin (rodziców i opiekunów) wychodząc z założenia, że położenie ciężaru pracy na całą rodzinę a nie tylko na dziecko zwiększa szansę na długofalowe pozytywne zmiany i efekty – reintegrację całej rodziny,
7.2. nazwę własną placówki zawierającą człon „SPOT”,
7.3. uczestnictwo w sieci „SPOT”, czyli sieci pracy ze społecznością, w której zrzeszają się placówki wsparcia dziennego w Gdyni.
7.4. współpracę z Zespołem Placówek Specjalistycznych w Gdyni, placówkami oświatowymi, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Gdyni, Sądami Rejonowymi, podmiotami leczniczymi oraz innymi instytucjami pracującymi na rzecz dziecka i rodziny,
7.5. prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii,
7.6. bezpłatne i dobrowolne (wyjątkiem jest sytuacja, gdy uczestnik zostanie skierowany do placówki przez sąd opiekuńczy) uczestnictwo podopiecznych w zajęciach; do placówki wsparcia dziennego przyjmowana jest w pierwszej kolejności młodzież z rodzin zagrożonych bądź dotkniętych występowaniem problemu alkoholowego,
7.7. bieżącą rekrutację do placówki wsparcia dziennego przez cały okres realizacji zadania publicznego do limitu zadeklarowanych w ofercie miejsc, jednak nie mniej niż 24; podstawowym źródłem informacji potrzebnych do procesu naboru dzieci i młodzieży będą pracownicy socjalni, asystenci rodzin, kuratorzy, w dalszej kolejności pedagodzy i psycholodzy szkolni, nauczyciele oraz pracownicy innych instytucji realizujący działania na rzecz rodzin a także kierownik ds. animacji środowiskowej i współpracy z organizacjami pozarządowymi Zespołu Placówek Specjalistycznych w Gdyni,
7.8. oferent realizujący zadanie w formie placówki wsparcia dziennego zobowiązany będzie do powołania Zespołu Monitorującego, zbierającego się w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż dwa razy w roku. Do zadań zespołu należy w szczególności bieżące monitorowanie sytuacji podopiecznego i rodziny na poziomie adekwatnym do ustalonych potrzeb tj. nie tylko w oparciu
o zasób placówki wsparcia dziennego, ale i wszelkich zasobów systemu (i to w sposób wspólnie uzgodniony i zharmonizowany), wsparcie w procesie rekrutacji. Zespół omawia sytuację każdego z podopiecznych przynajmniej dwukrotnie, w ciągu każdego roku realizacji zdania. W spotkaniach Zespołu każdorazowo uczestniczy przedstawiciel Zespołu Placówek Specjalistycznych w Gdyni,
7.9. organizację czasu pracy placówki wsparcia dziennego uwzględniającego potrzeby podopiecznych i ich rodziców pod kątem dostępności świadczonych usług; czas ten powinien wynosić minimum 4 godziny pracy z grupą dzienne i minimum 20 godzin pracy z grupą tygodniowo; godziny zajęć powinny być dostosowane do planu zajęć szkolnych podopiecznych i uwzględniać specyfikę danej grupy; Oferent wyłoniony w drodze konkursu zobowiązany jest do przekazania aktualnego harmonogramu funkcjonowania placówki do Działu Animacji Środowiskowej i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Zespołu Placówek Specjalistycznych w Gdyni; dopuszcza się zmianę harmonogramu pracy w przypadku zorganizowanych wyjazdów, zajęć w weekendy, w ferie/wakacje; zmiana harmonogramu wymaga uprzedniego, co najmniej tygodniowego uprzedzenia pracownika Działu Animacji Środowiskowej i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi ZPS w Gdyni, jeden miesiąc pracy placówki może stanowić przerwa wakacyjna wyznaczona przez Oferenta w lipcu lub sierpniu każdego roku; wyznaczenie przerwy wakacyjnej wymaga uprzedniego, co najmniej 2 miesięcznego uprzedzenia odpowiedniego pracownika merytorycznego Zespołu Placówek Specjalistycznych w Gdyni,
7.10. prowadzenie działań związanych z reintegracją rodziny, przez co należy rozumieć zajęcia dla dzieci wraz z rodzicami oraz organizację zajęć grupowych poszerzających kompetencje rodzicielskie, minimum raz w miesiącu.
7.11. prowadzenie działań animacyjnych, polegających na organizacji wydarzeń dla rodziców podopiecznych i społeczności lokalnej, o charakterze profilaktycznym i edukacyjnym w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz na budowaniu pozytywnej identyfikacji placówki w środowisku lokalnym.
7.12. prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych, przez co należy rozumieć prowadzenie zajęć dla dzieci i młodzieży, uzupełnione stałymi konsultacjami z rodzicami/opiekunami; polegające na stałym obserwowaniu i opisywaniu zaburzonych obszarów w funkcjonowaniu rodziny i dostosowywaniu form i charakteru zajęć do potrzeb wynikających z tej obserwacji, celem wypracowania w rodzinie umiejętności samodzielnego radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi.
7.13. pomoc w nauce, przez co należy rozumieć wyodrębnione merytorycznie i czasowo zajęcia reedukacyjne,
7.14. prowadzenie zajęć w grupach liczących od 8 do maksymalnie 15 uczestników w wieku od 6 do 18 lat, utworzonych z uwzględnieniem wieku i potrzeb podopiecznych. W uzasadnionych przypadkach, po zaciągnięciu opinii Zespołu Monitorującego, możliwe jest przedłużenie uczestnictwa w zajęciach po osiągnięciu przez podopiecznego pełnoletności, jednak nie dłużej niż do 21 roku życia.
7.15. odpowiednią kadrę posiadającą kwalifikacje i spełniającą warunki określone w art. 25 – 27 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej; Oferent wyłoniony w drodze konkursu obowiązany jest do przekazania informacji, o każdej zmianie pracownika zatrudnionego przy bezpośredniej pracy z podopiecznymi w terminie 30 dni od dnia dokonania zmiany;
7.16. praca specjalistów może być uzupełniana pracą wolontariuszy udokumentowaną zawartymi porozumieniami, ich kartami pracy lub oświadczeniami wolontariuszy o wykonaniu powierzonych im zadań – zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów działu III Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie;
7.17. udział osób pracujących bezpośrednio z dzieckiem i rodziną w regularnie przeprowadzanych superwizjach;
7.18. dokumentowanie prowadzonych działań, w szczególności w formie:
7.18.1. KARTY POSTĘPU PRACY Z DZIECKIEM (tworzonej najpóźniej miesiąc
po zakwalifikowaniu dziecka do placówki, aktualizowanej na bieżąco, nie rzadziej
jednak niż raz na kwartał) zawierającej co najmniej:
– analizę potrzeb, zasobów oraz ewentualnych zaburzonych zachowań w obszarach  dom, szkoła, placówka, ogólne (inne),
– indywidualny program rozwoju i wzmacniania zasobów dziecka uwzględniający elementy ewentualnej korekty zaobserwowanych zaburzonych zachowań.
– opis postępu w rozwoju dziecka i jego zasobów z uwzględnieniem efektów działań korekcyjnych w połączeniu z informacjami z podmiotów zaangażowanych do pomocy rodzinie i placówkami oświatowymi (także nauczycielami przedmiotowymi), zakres ustaleń, odpowiedzialności i czasu realizacji,
7.18.2. KARTY POSTĘPU PRACY Z RODZINĄ (tworzonej najpóźniej miesiąc
po zakwalifikowaniu dziecka do placówki, aktualizowanej na bieżąco, nie rzadziej
jendak niż raz na pół roku) zawierającej co najmniej:
– kontrakt, z którego wynika obowiązek uczestnictwa rodzica/opiekuna w zajęciach
w placówce oraz zgoda na możliwość udzielenia pomocy przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni, dane rodziny niezbędne do udzielania pomocy i opis najważniejszych problemów mających wpływ na poprawne realizowanie funkcji rodziny,
– plan pracy z rodziną mający na celu wsparcie rodziny w pokonywaniu problemów, w uzasadnionych przypadkach tworzony w oparciu o współpracę z innymi instytucjami pomocowymi (Zespół Placówek Specjalistycznych, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Sąd Rodzinny i Nieletnich, Zespół Kuratorski, pedagodzy i psycholodzy szkolni itp.); jeżeli plan pomocy rodzinie/plan pracy z rodziną został już opracowany przez pracownika socjalnego lub innego specjalistę, placówka wsparcia dziennego powinna wykazać go w swojej dokumentacji i przyjąć jako wskazówkę do dalszej pracy,
– postęp w realizacji planu pracy uwzględniający kontakt z rodzicami/opiekunami, instytucjami współpracującymi, zakres ustaleń w zakresie odpowiedzialności i czasu realizacji,
7.18.3. KARTY POSTĘPU PRACY Z GRUPĄ (aktualizowanej na bieżąco zgodnie z kalendarzem zajęć) zawierającej co najmniej:
– imienną listę wychowanków,
– obecności i nieobecności podopiecznych na poszczególnych zajęciach,
– opis aktualnego etapu w rozwoju grupy,
7.18.4. Dokumentacja powinna być prowadzona i przechowywana zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych i może być uzupełniona o adnotacje opisujące niecodzienne zdarzenia dotyczące dziecka i jego rodziny, wytwory działalności powstające w ramach zajęć (także z rodziną) oraz inne dokumenty, które placówka uzna za konieczne do realizowania wsparcia;

Zastrzeżenia Ogłaszającego konkurs:

8. Oferent wyłoniony w drodze konkursu obowiązany jest przedstawić dokument potwierdzający fakt zawarcia umowy ubezpieczenia OC; w przypadku wygaśnięcia umowy ubezpieczenia OC w trakcie realizacji zadania publicznego obowiązany on jest przedstawić do Zespołu Placówek Specjalistycznych w Gdyni kopię nowo zawartej umowy ubezpieczenia OC;

9. W przypadku stwierdzenia niskiej frekwencji podopiecznych na zajęciach prowadzonych w placówce wsparcia dziennego w przeciągu dwóch kolejnych miesięcy kalendarzowych (poniżej 60% stanu zadeklarowanego w ofercie), Prezydent Miasta Gdyni ma prawo do wypowiedzenia umowy (również częściowego) o realizację zadania publicznego w terminie 3 miesięcy od dnia powzięcia takiej informacji;

10. Oferent, konstruując kosztorys realizacji zadania publicznego nie może przekroczyć poniżej wskazanych kosztów:
10.1. koszty wynagrodzenia wychowawców/kierownika – maksymalnie 32zł/h,
10.2. obsługa księgowa – maksymalnie 750 zł/mc,
10.3. wyposażenie placówki lub/i drobne remonty – do 2 % wartości dotacji,
10.4. wyżywienie dziecka w wysokości minimum 2 zł/dziecko/dziennie;

11. Po wybraniu oferty i podpisaniu umowy, dokonywane w trakcie realizacji zadania przesunięcia pomiędzy poszczególnymi grupami i rodzajami kosztów określonymi w kosztorysie realizacji zadania publicznego, w części dotyczącej przyznanej dotacji wymagają uzyskania pisemnej zgody Prezydenta Miasta Gdyni w formie aneksu do umowy, z poniższymi zastrzeżeniami:
11.1. Podmiot wyłoniony w drodze konkursu może samodzielnie dokonywać przesunięć pomiędzy poszczególnymi grupami kosztów w ramach danego rodzaju kosztów pod warunkiem, że suma zmian nie przekroczy 15% wartości którejkolwiek z modyfikowanych grup,
11.2. zmiany w zakresie grupy kosztów wynagrodzeń nie przekraczające 15%, uzasadnione realizacją zadania, powinny zostać pisemnie wyjaśnione oraz zaakceptowane przez Prezydenta Miasta Gdyni bez konieczności aneksowania umowy;
11.3. dokonywane przesunięcia nie mogą naruszać maksymalnych limitów wyznaczonych pkt 10 powyżej;

12. Możliwe jest, w przypadkach uzasadnionych realizacją zadania, dodanie nowego rodzaju, grupy lub pozycji kosztów ponoszonych z dotacji, po uzyskaniu pisemnej zgody Ogłaszającego konkurs, w formie aneksu do umowy.

13. Podmiot, z którym zostanie zawarta umowa na realizację zadania zobowiązany będzie do przekazania informacji o zmianie zatrudnienia wychowawców, z podaniem kwalifikacji nowych pracowników, w formie pisemnej do Działu Animacji Środowiskowej i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Zespołu Placówek Specjalistycznych najpóźniej w terminie 30 dni po dokonaniu zmiany zatrudnienia.

14. Nie później niż do 5 dnia każdego kolejnego miesiąca podmiot z którym zostanie zawarta umowa, zobowiązany jest do złożenia zestawienia frekwencji dzieci z podziałem na poszczególne grupy.

VIII. Zasady i warunki przyznawania dotacji.
 
1. Zadanie publiczne obejmuje prowadzenie dwóch odrębnych placówek wsparcia dziennego. Jedna oferta może obejmować prowadzenie wyłącznie jednej placówki.

2. Dopuszczalne jest złożenie oferty wspólnej dwóch lub większej liczby organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działających wspólnie. Oferta wspólna powinna zawierać:
2.1 informację jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 w/w ustawy,
2.2. sposób reprezentacji Podmiotów, o których mowa art. 14 ust. 2 w/w ustawy, wobec organu administracji publicznej.

3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

4. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

5. Oferta realizacji zadania publicznego powinna zawierać w szczególności:
5.1. szczegółowy zakres rzeczowy realizacji zadania publicznego,
5.2. termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
5.3. kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego dla każdego roku realizacji zadania publicznego oddzielnie, z wyszczególnieniem wkładu własnego Oferenta,
5.4. informację o wcześniejszej działalności Oferenta,
5.5. informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych, zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł,
5.6. deklarację dotyczącą konkretnej liczby miejsc w placówce (nie mniej niż 24),
5.7. deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.

6. W Ofercie realizacji zadania publicznego w rozdziale IV pkt 8. „Kalkulacji przewidywanych kosztów na rok 2017″ oraz w załączniku nr 1.2 „Przewidywanej kalkulacji kosztów” na 2018 r., należy uwzględnić:
I. Koszty merytoryczne – należy wpisać koszty bezpośrednio związane z celem realizowanego zadania publicznego.
II. Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne – należy wpisać koszty obsługi zadania, które są związane z wykonywaniem działań o charakterze administracyjnym, nadzorczym i kontrolnym, w tym z obsługą finansową i prawną projektu. W przypadku oferty wspólnej powyższe koszty należy wpisać dla każdego oferenta oddzielnie.
III. Planowane koszty poszczególnych oferentów ogółem: dotyczy oferty wspólnej.

7. Kalkulacja powinna być czytelna, przejrzysta i zrozumiała. W kalkulacji należy uwzględnić wszystkie planowane koszty, w szczególności zakupu usług, zakupu rzeczy, wynagrodzeń, media. Poszczególne pozycje kosztorysu dotyczące kosztów wynagrodzeń (ujęte w kategorii I, II) powinny zawierać informację o rodzaju umowy, jaka zostanie zawarta (np. umowa o pracę, umowa o dzieło, zlecenie, wymiar.

8. W przypadku planowania zlecenia części zadania innemu podmiotowi, oferent powinien uwzględnić taką informację w składanej ofercie. Informacja taka powinna znaleźć się w harmonogramie część IV pkt 8 oferty w kolumnie „Zakres działania realizowany przez podmiot niebędący stroną umowy”. Uzasadnienie przyczyny zlecania innemu podmiotowi, organizacja powinna opisać w punkcie 6 „Opis poszczególnych działań w zakresie realizacji zadania publicznego”. Ocena zasadności podzlecania części zadania innemu podmiotowi będzie należała do Komisji Oceniającej.

9. Oferent zobowiązany jest do złożenia formularza oferty z następującymi załącznikami w systemie witkac.pl.:
9.1. Harmonogram realizacji zadania publicznego, dla każdego roku odrębnie,
9.2. Kalkulacja przewidywanych kosztów, dla każdego roku odrębnie.

10. Za poprawność złożonej oferty odpowiada Oferent.

11. W otwartym konkursie ofert zostaną wybrane dwie oferty – po jednej na każdą z dwóch placówek wsparcia dziennego.

12. Otwarty konkurs ofert zostanie rozstrzygnięty również wówczas, gdy zostanie złożona tylko jedna oferta.

13. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie czy określona w części V niniejszego Ogłoszenia. W takim przypadku oferent, którego oferta została wybrana, akceptując stosowne zmniejszenie dotacji, zobowiązany jest do przedstawienia aktualizacji opisu poszczególnych działań, harmonogramu, kalkulacji przewidywanych kosztów dostosowanych do kwoty przyznanego dofinasowania. Ww. dokumenty stanowić będą podstawę do zawarcia umowy.

14. Oferta wybrana do współfinansowania stanowić będzie, wraz z ewentualną korektą, integralną część umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego.

IX. Zasady finansowania zadania.

1. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością w zakresie opisanym w ofercie, zgodnie z niniejszym ogłoszeniem, zawartą umową oraz z obowiązującymi standardami.

2. Oferent zobowiązany będzie do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo – księgowej i ewidencji księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania, zgodnie z zasadami wynikającymi z Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1047),
w sposób umożliwiający identyfikację operacji księgowych.

3. Za koszty kwalifikowane przy realizacji zadania publicznego uznaje się koszty:
3.1. poniesione w danym roku realizacji zadania publicznego, w okresie obowiązywania umowy,
3.2. niezbędne do realizacji zadania i bezpośrednio związane z celem realizowanego zadania (zgodnie z opisem działań w ofercie), w części dotyczącej realizacji zadania,
3.3. odzwierciedlone w kosztorysie realizacji zadania publicznego,
3.4. spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów,
3.5. realizowane ze wskazanego przez Oferenta rachunku bankowego,
3.6. racjonalnie skalkulowane na podstawie cen rynkowych,
3.7. faktycznie poniesione i udokumentowane, poparte właściwymi dowodami księgowymi oraz
3.8. prawidłowo odzwierciedlone w ewidencji księgowej.

4. Za koszty niekwalifikowane przy realizacji zadania publicznego uznaje się koszty:
4.1. niezwiązane z zadaniem publicznym,
4.2. pokryte przez inne podmioty dofinansowujące to samo zadanie publiczne, w części objętej takim dofinansowaniem (zakaz tzw. podwójnego finansowania),
4.3. inwestycji,
4.4. zakupu gruntów i nieruchomości,
4.5. prowadzenia działalności gospodarczej,
4.6. działalności partii politycznych,
4.7. działalności związków zawodowych, organizacji pracodawców i samorządów zawodowych,
4.8. zobowiązań powstałych przed lub po okresie realizacji zadania publicznego.

5. Pod pojęciem kosztu należy rozumieć wydatek faktycznie poniesiony w okresie do 14 dni od zakończenia realizacji zadania tj. rozchód środków pieniężnych z kasy lub wskazanego rachunku bankowego, powodujący faktyczny przepływ środków pieniężnych od Zleceniobiorcy realizującego zadanie publiczne. Zasadą jest, że dla uznania kosztu musi zaistnieć jednocześnie zobowiązanie i wydatek w danym roku realizacji zadania.

6. Dowodem poniesienia kosztu jest opłacona faktura VAT lub inny dokument księgowy o równoważnej wartości dowodowej wraz z dowodami zapłaty. Dowodem zapłaty jest odpowiedni dokument sporządzony przez właściwy Bank, w tym również w formie, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 128, z późn. zm.), dokumentujący obciążenia rachunku bankowego Oferenta realizującego zadanie publiczne. Dowodem zapłaty w przypadku płatności gotówkowej jest dokument księgowy z adnotacją np. „zapłacono gotówką” lub inny równoważny dokument potwierdzający rozchód z kasy Oferenta realizującego zadanie publiczne. Za datę poniesienia kosztu przyjmuje się dla wydatków dokonanych przelewem lub kartą płatniczą – datę obciążenia rachunku, natomiast dla wydatków dokonanych gotówką – datę faktycznie dokonanej płatności.

7. Zastrzega się konieczność uruchamiania środków finansowych ze wskazanego wydzielonego przez Oferenta rachunku bankowego tylko w celu bieżącej regulacji zobowiązań związanych z realizacją zadania publicznego. W wyjątkowych i uzasadnionych sytuacjach dopuszcza się uznanie za równoważne powyższemu zapisowi, przelewy dotyczące refundacji wydatków pomiędzy kontami Oferenta a dotyczących rozliczenia części wydatków finansowych z dotacji w ogóle (całości) zobowiązań Oferenta. Na okoliczność refundacji Oferent sporządza zestawienie wydatków objętych refundacją zawierające co najmniej:
7.1. numer dokumentu księgowego,
7.2. datę wystawienia dokumentu księgowego,
7.3. wystawcę dokumentu,
7.4. nazwę kosztu,
7.5. kwotę do refundacji dotyczącej realizacji zadania,
7.6. datę pierwotną uregulowania zobowiązania wobec kontrahenta.

8. Refundacje winny być dokonywane niezwłocznie po dokonaniu spłaty zobowiązań Oferenta, jednakże nie później niż na dzień kończący dany okres sprawozdawczy, w którym nastąpiła spłata zobowiązania.

9. Dowody księgowe powinny zawierać opis merytoryczny. W opisie powinny znaleźć się co najmniej następujące elementy:
9.1. nr faktury(rachunku),
9.2. datę jej wystawienia,
9.3. wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części została pokryta z dotacji, oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi,
9.4. każda faktura (rachunek) powinna być opatrzona pieczęcią organizacji pozarządowej lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie,
9.5. zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informację: z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności. Informacja powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych organizacji lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ww. ustawy.

10. W przypadku, gdy w tym samym obiekcie realizowane jest więcej niż jedno zadanie publiczne lub prowadzona jest inna działalność komercyjna bądź społeczna, Oferent zobowiązany będzie do opracowania i stosowania wskaźnika podziału kosztów eksploatacyjnych, kosztów wynagrodzeń osób bezpośrednio związanych z realizacją zadania, koszów wynagrodzeń pracowników administracyjnych i kosztów administracyjnych całego obiektu proporcjonalnie do ich części wykorzystywanych przy realizacji zadania publicznego.

X. Termin składania ofert.

1. Oferty należy składać w terminie do dnia 19 czerwca 2017 r.

2. Oferty realizacji zadania należy składać według wzoru określonego w Rozporządzeniu MRPiPS z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300) wraz z załącznikami (kosztorys i harmonogram realizacji zadania dla każdego roku oddzielnie) za pośrednictwem generatora ofert na stronie internetowej www.witkac.pl, w terminie do dnia 19 czerwca 2017 do godz. 23.59.

3. Instrukcja założenia konta w systemie witkac.pl oraz złożenia oferty dostępna jest na stronie internetowej www.witkac.pl oraz na stronie internetowej www.mopsgdynia.pl – zakładka „Ogłoszenia
i komunikaty – Konkursy”.

4. Po wypełnieniu elektronicznego formularza ofert, należy z systemu wydrukować „Potwierdzenie złożenia oferty” a następnie należy ten dokument podpisać przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych (zgodnie z dokumentem KRS/bądź innym rejestrem lub których uprawnienia wynikają z załączonych pełnomocnictw), opieczętować i dostarczyć w wersji papierowej osobiście do siedziby ZPS w Gdyni przy ul. Wejherowskiej 65, 81-049 Gdynia, do dnia 20 czerwca 2017 r.  do godziny 12:00, lub przesłać za pośrednictwem poczty lub poczty kurierskiej na ww. adres. Wraz z „Potwierdzeniem złożenia oferty” oferent zobowiązany jest złożyć:
4.1. kopię aktualnego statutu lub innego, właściwego aktu erekcyjnego,
4.2. dokumenty poświadczających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe wychowawców oraz kierownika placówki wsparcia dziennego.

5. W przypadku złożenia „Potwierdzenia złożenia oferty” wraz z wymaganymi załącznikami, o których mowa w ust. 4, za pośrednictwem poczty lub poczty kurierskiej, decyduje data wpływu do ZPS w Gdyni.

6. Oferty, które wpłyną po ww. terminie, nie będą podlegać ocenie.

7. W terminie 7 dni od upływu terminu składania ofert, lista oferentów, rodzaj zadania oraz wielkość wnioskowanej dotacji zostaną opublikowane:
7.1. w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Gdynia i ZPS w Gdyni,
7.2. na tablicy ogłoszeń w GCOP i ZPS w Gdyni,
7.3. na stronie miejskiego portalu internetowego: www.gdynia.pl.

Oferent przed zawarciem umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego, zobowiązany będzie do dostarczenia: umowy pomiędzy oferentami, którzy złożyli ofertę wspólną, określającą zakres ich świadczeń, składających się na realizację zdania publicznego.

9. Oferent przed zawarciem umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego, zobowiązany będzie ponadto do dostarczenia:
9.1. informacji o składzie osób reprezentujących: imiona i nazwiska osób, numery i serie dowodów osobistych, a także imię i nazwisko oraz numer telefonu osoby do kontaktów roboczych,
9.2. informacji o wydzielonym rachunku bankowym do obsługi dotacji.

10. Oferent, z którym zostanie zawarta umowa na realizację zadania zobowiązany będzie do przekazania informacji o zmianie zatrudnienia wychowawców lub kierownika placówki, z udokumentowaniem kwalifikacji nowych pracowników, w formie pisemnej do Działu Animacji Środowiskowej i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Zespołu Placówek Specjalistycznych najpóźniej w terminie do 30 dni od dokonania zmiany.

11. Ogłoszeniem konkursowe można pobrać ze strony internetowej BIP ZPS Gdynia: – zakładka „Otwarte konkursy ofert” lub odebrać w siedzibie ZPS w Gdyni, ul. Wejherowska 65.

XI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru oferty.

1. Decyzję o wynikach otwartego konkursu ofert oraz o wyborze oferty podejmuje Prezydent Miasta Gdyni
w formie zarządzenia, po uprzednim zapoznaniu się z opinią Komisji Oceniającej.
2. Procedura rozpatrywania ofert będzie obejmować ocenę formalną i ocenę merytoryczną.
3. Ocena formalna będzie obejmowała sprawdzenie:
3.1. złożenia oferty (w systemie witkac.pl) wraz z załącznikiem nr 1.1 (dla każdego roku odrębnie)
i załącznikiem nr 1.2 (dla każdego roku odrębnie), w terminie do dnia 19 czerwca 2017 do godz. 23.59.
3.2. dostarczenia „Potwierdzenia złożenia oferty” wraz z kompletem wymaganych załączników podpisanych przez osoby upoważnione do siedziby ZPS w Gdyni w terminie do dnia 20 czerwca 2017 r. do godz. 12:00,
3.3. zachowania warunków i wymogów określonych w niniejszym ogłoszeniu.

4. Oferty niespełniające wymogów formalnych nie podlegają opiniowaniu przez Komisję Oceniającą.

5. Komisja Oceniająca będzie analizować merytoryczną zawartość złożonych ofert posługując się kartą oceny oferty. Komisja Oceniająca dokona oceny poszczególnych ofert oraz przyzna im odpowiednią liczbę punktów za każde kryterium. Kryteria dzielą się na kryteria oceny ustawowej oraz kryteria oceny dodatkowej:

I. Ocena formalna wniosku oraz ocena rzetelności oferenta (ocena dokonywana przez pracownika ZPS w Gdyni.
Czy oferta spełnia wymogi formalne określone w ogłoszeniu o konkursie? TAK/NIE
II. 1 Kryteria oceny ustawowej (łącznie można zdobyć do 60 punktów).

1. Ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez oferenta. TAK/NIE
2. Analiza i ocena realizacji zadań publicznych w latach poprzednich (rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczania otrzymanych środków) 0 – 5 pkt 
3. Ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania 0 – 15 pkt
4. Wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków, a w przypadku wsparcia realizacji zadania – również planowany udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł
0 – 10 pkt
Ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie 0 – 30 pkt

II.2 Kryteria oceny dodatkowej (łącznie można zdobyć do 40 punktów)

1. Ocena dostępności i organizacji działania placówki 0 – 10 pkt
2. Ocena działań związanych z reintegracją rodziny i wspólnych zajęć dla dzieci i rodziców 0 – 10 pkt
3. Ocena działań animacyjnych w środowisku lokalnym 0 – 10 pkt
4. Ocena adekwatności oferty do problemów podopiecznych i profilu działań podejmowanych w placówce 0 – 10 pkt

6. Zlecający zadanie dokona wyboru oferty, w terminie do 21 dni od upływu terminu składania ofert, określonego w ogłoszeniu konkursowym.

7. W terminie 7 dni od upływu terminu składania ofert, lista oferentów, rodzaj zadania oraz wielkość wnioskowanej dotacji zostaną opublikowane:
7.1. w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Gdynia i ZPS w Gdyni,
7.2. na tablicy ogłoszeń w GCOP i ZPS w Gdyni,
7.3. na stronie miejskiego portalu internetowego: www.gdynia.pl.

8. Prezydent Miasta Gdyni zastrzega sobie prawo do:
8.1. odwołania konkursu bez podania przyczyny,
8.2. zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia postępowania konkursowego, w tym przesunięcia terminu składania ofert,
8.3. zmiany terminu podjęcia decyzji, co do rozstrzygnięcia konkursu,
8.4. odmowy podpisania umowy i przyznania dotacji podmiotowi wyłonionemu w konkursie,
gdy oferent:
– utraci osobowość prawną,
– zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną i finansową Oferenta,
– w wyniku kontroli dokumentacji finansowej i merytorycznej Oferenta okaże się, że wcześniej przyznana dotacja została wydana lub rozliczona nieprawidłowo.

9. Od decyzji Prezydenta Miasta Gdyni w sprawie wyboru ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.

10. O wyniku konkursu oferenci zostaną powiadomieni na piśmie.

11. Szczegółowe warunki finansowania i rozliczania zadania publicznego będzie regulować umowa zawarta pomiędzy Prezydentem Miasta Gdyni a oferentem wybranym w wyniku otwartego konkursu ofert
 
XII. Informacja o zrealizowanych przez organ administracji publicznej w roku bieżącym i w roku poprzednim zadaniach tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami.
 
Na realizację zadań związanych z prowadzeniem placówek wsparcia dziennego w dzielnicy Gdynia Chylonia oraz Dąbrowa Miasto Gdynia przeznaczyło w 2016 r. kwotę 198 000,00 zł natomiast w 2017 r. kwotę 149,000 zł.

Za: Gdynia.pl

; ;