20160929215805_1_img_1357_fot_karol_wysmyk– Bardzo chcę by dla polskich dzieci coś się zmieniło na lepsze – podkreślała w czwartkowe południe Dominika Kulczyk, szefowa Kulczyk Foundation. Razem ze swoim bratem Sebastianem Kulczykiem prezentowała swój projekt społeczny, który został przygotowany wspólnie z pięcioma największymi polskimi organizacjami pomagających dzieciom.

– „Żółty Talerz” to inwestycja społeczna, która przyniesie konkretny społeczny zysk. Razem z bratem przeznaczyliśmy na program 4 miliony zł, po to, by ciągu 12 miesięcy dzieci otrzymały łącznie 1 milion pełnowartościowych posiłków. „Żółty Talerz” ma cztery cele strategiczne i każdy przynosi korzyść tym, o których walczymy – mówi Dominika Kulczyk.

Te cele to zwiększenie liczby posiłków, poprawa ich jakości i intensywności oraz aktywizacja społeczności lokalnych wokół stołówek. Caritas, Banki Żywności, TPD, PCK i SOS Wioski Dziecięce – każda z tych organizacji, wykorzystując swe doświadczenia, będzie podążać właśnie w tym kierunku.

– Ten program ma swoje cele, ale ma też mierniki pozwalające dbać o efektywność. Chcemy, by każda złotówka przełożyła się na zysk dla konkretnych dzieci. Działamy bowiem dokładnie tam, gdzie to dziecko siada do posiłku – zaznacza Marek Borowski, który w programie „Żółty Talerz” jest ekspertem Kulczyk Foundation.

Program zainicjowany przez Dominikę i Sebastiana Kulczyków ma w założeniu wspierać system dożywiania dzieci w Polsce. – Gigantyczne pieniądze i wielka ofiarność wielu osób – to wyróżniki systemu działającego w naszym kraju. To, co mogą zrobić organizacje pozarządowe, to dokładać swoje zaangażowanie i rozwiązania tam, gdzie to jest najbardziej potrzebne. Wtedy wszyscy gramy do jednej bramki – wyjaśnia Marek Borowski

– „Żółty Talerz” to unikalny w skali kraju sojusz organizacji. Jeżeli każdemu z nas będzie zależało na tym, aby nasze dzieci jadły regularne i zdrowe posiłki, to każde dziecko otrzyma taki właśnie pełnowartościowy obiad! Dlatego bądźmy tu razem – zaprasza Dominika Kulczyk.

Za: NGO

; ;