mFundacja-mass-logotyp-ikona-sowa_rgb1Już ponad 16 tys. uczniów i rodziców przekonało się, że matematyki można się uczyć w sposób ciekawy i przystępny. Od 2014 roku, mFundacja w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć realizuje program grantowy „mPotęga”, w którym pasjonaci matematyki mogą zdobyć fundusze na własne projekty edukacyjne. W Międzynarodowy Dzień Liczby Pi startuje III edycja programu. Wnioski przyjmowane są do 10 maja 2016 r.

Misją fundacji mBanku jest zwiększanie zainteresowania matematyką i podnoszenie poziomu edukacji matematycznej w Polsce. Dwie poprzednie edycje mPotęgi objęły 96 projektów matematycznych, zachęcających dzieci i młodzież do poznania bliżej świata liczb, geometrii i logicznego myślenia. Wzięło w nich udział ponad 16 tys. uczniów i rodziców. mFundacja przekazała na ten cel ponad 560 tys. zł.

14 marca, w Międzynarodowym Dniu Liczby Pi rozpoczyna się trzecia – tym razem ogólnopolska – edycja programu grantowego mPotęga. Celem jest ponowne zainspirowanie nauczycieli, rodziców i pasjonatów matematyki, do przełamywania schematów i rutyny oraz zachęcania uczniów do pogłębiania wiedzy z tego przedmiotu. Turnieje matematyczne, gry terenowe, konstruowanie modeli budynków, warsztaty edukacyjne, prezentacje, filmiki i blogi – to pomysły z poprzednich edycji. Inwencja wnioskodawców jest nieograniczona.

– mPotęga to szansa dla zaangażowanych, pomysłowych nauczycieli i społeczników na zrealizowanie ich autorskich projektów matematycznych. Każdy, komu zależy na zaszczepieniu młodym ludziom zainteresowania matematyką powinien zgłosić swój pomysł w kolejnej edycji. Wnioski można zgłaszać do 10 maja br., a zasięg programu rozszerzamy na cały kraj – zachęca Iwona Ryniewicz, Prezes mFundacji.

Program grantowy – edycja 2016

Projekty mogą zgłaszać szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne, organizacje pozarządowe, a także uczelnie wyższe, biblioteki i grupy nieformalne (np. koła naukowe, rada rodziców) reprezentowane przez organizację partnerską. Wnioskujący mogą zgłaszać projekty własnego pomysłu w dwóch kategoriach: adresowane do uczniów klas IV-VI szkół podstawowych oraz kierowane do gimnazjalistów i uczniów szkół średnich. Najciekawsze inicjatywy otrzymują granty w wysokości od 2 do 8 tys. zł. Nabór wniosków potrwa dwa miesiące, do 10 maja br.

W matematykę warto inwestować

Potrzebę podnoszenia umiejętności matematycznych wśród najmłodszych potwierdzają wyniki badań. Ostatnia diagnoza Instytutu Badań Edukacyjnych wskazuje, że o ile dzieci radzą sobie z zadaniami, w których wystarczy zastosować prosty schemat czy wzór, to poważny problem pojawia się, kiedy ćwiczenie wymaga większej samodzielności. W zadaniach sprawdzających sprawność rachunkową, umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych i wyobraźnię geometryczną, trzecioklasiści zdobyli średnio 9,5 na 16 możliwych punktów (59 proc.), a piątoklasiści średnio 8,65 na 18 (tylko 48 proc.).

– Wyniki badań diagnozujących poziom wiedzy matematycznej rzeczywiście nie są optymistyczne. Dlatego staramy się nie tylko pomagać lepiej zrozumieć matematykę, ale przede wszystkim zmienić nastawienie do niej. Wspierając rozwijające, niecodzienne projekty, chcemy pokazać, że matematyka może zaciekawić, a wręcz fascynować. Dzięki zabawie czy eksperymentom łatwiej jest uzmysłowić, że to interesująca i logiczna nauka – zauważa Iwona Ryniewicz, Prezes mFundacji.

Zachęcamy do śledzenia aktualności na stronie mPotęga.pl i mFundacja.pl.

Za: NGO